Yanie Mohd Zaki's

2015

Assalamualaikum...


Alhamdulillah.. masih diberi kesihatan yang baik untuk meneruskan tugas-tugas sebagai khalifah di bumi Allah ini.. syukur atas kurniaan kesihatan.. iman dan amal.. semoga kita semua beroleh pahala dan keberkatan buat bekalan di akhirat sana.

Alhamdulillah.. tahun 2013 yang lalu berakhir dengan begitu baik sekali. banyak peristiwa yang berlaku selepas aku stop dari membuat perkongsian di blog ini. Kini dah masuk tahun 2015. Lebih kurang 2 tahun aku tidak lagi menjadi bestfriend kepada blogger. Bukan kerana punya masalah tetapi kerana kekangan-kekangan yang ada membataskan aku utk mengadap blog ni.

Setelah 2 tahun, hidup aku kini banyak yang telah berubah. Alhamdulillah.. semoga ianya terus berubah kearah lebih baik lagi dan lagi. Semoga Allah redha.. mungkin juga dari segi pemikiran dan sikap aku lebih matang dari dulu, namun ada ketika bila disapa rakan-rakan sekuliah semasa di USM dulu, perangai lama kembali muncul, Namun tiada satu pun yang aku kesalkan. Aku masih aku yang dulu walaupun ada yang kata berbeza. :)

Sehingga kini aku masih belum bekerja.. Ditakdirkan oleh Allah.. aku terpilih untuk menyambung lagi pengajian di peringkat Master di UPSI dalam bidang Pendidikan Bimbingan dan Kaunseling. Mulanya, UPSI bukanlah pilihan utama untuk menyambung bidang ini. namun pilihan Allah itu lebih baik bukan? mungkin ada hikmahnya aku disini.

Mungkin siapa yang pernah jadi followers blog ini tahu aku bukanlah asalnya dalam bidang kaunseling. Kenapa lompat bidang? sejujurnya bidang kaunseling ini adalah bidang pertama yg dipilih semasa mengisi borang degree UPU. Namun waktu itu juga, bukan rezeki aku utk sambung dlm bidang yang cukup aku minati. Tapi Allah lebih tau apa yg terbaik buat hambanya kan? Aku terus usaha memohon bidang ini utk sambung di peringkat sarjana. Alhamdulillah.. dengan doa dan harapan yang tidak putus2 akhirnya aku disini. insyaAllah.. setahun dari sekarang akan aku habiskan pengajian sarjana ini. Doakan bersama yee :)










Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home