Yanie Mohd Zaki's

sujudKu

Ya Allah,
 hari ini mungkin aku diuji lagi. tangisan ini menjadi saksi. 
ujian yg bagiku cukup kecil, namun aku tewas juga dgn airmata.
tiada daya untuk ku tahan, akhirnya terlerai jua.
mungkin ini juga peringatan yg kau berikan buatku
kau sedarkan aku bahawasanya kau punya kuasa, 
kuasa utk mengawal semua alam isi dunia.
hari ini,
aku redha dengan setiap satu yg telah engkau rencanakan untukku.
 mungkin benar kata mereka, 
tiap yang berlaku itu ada hikmahnya. 
selagi ku terdaya, akan ku bertahan demi mereka. 
tidak akan sesekali mereka aku susahkan. 
tidak akan jua aku meminta-minta.
Ya Allah,
kau peliharalah jua mereka-mereka yang berada di sekelilingku, 
yang menyayangiku, yang menjagaku, yang mendoakanku
 dan yang menjadi penyeri hari2 ku.
merekalah nyawaku, jiwaku dan penguat semangatku.
janganlah kau uji mereka seperti mana kau mengujiku.
sesungguhnya aku amat menyayangi mereka,
 melebihi segenap inci dari jiwaku
Moga hati ini, kau cekalkan, kau kuatkan, kau sabarkan,
 kau jagailah dan peliharailah ia. 
mudah-mudahan aku sentiasa menjadi hambamu yg bersyukur 
doa dalam sujudku hanya padamu :')
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home